Dorst

12 Seks Grof taalgebruik
Nederland, 2017 - 95 min - Drama
Regie: Saskia Diesing
Cast: Simone Kleinsma, Elise van 't Laar, Leopold Witte, Stefan de Walle, René Groothof, Margot Ros, Patrick Stoof, Merijn de Jong, Fabian Jansen
lees recensie op cinema.nl

LingeFilm en Bibliotheek Rivierenland slaan de handen ineen met de vertoning van de boekverfilming ‘Dorst’ en het uitnodigen van Esther Gerritsen, de schrijfster van het boek en het filmscenario. Voorafgaand aan de tragikomische en ontroerende film, om 19.30 uur, spreekt Neerlandicus Peter van Steen met haar over haar werk en de verfilming van haar roman.

Esther Gerritsen (1972) is scenariste en columniste voor de VPRO Gids en de Volkskrant. Haar korte stukken en columns werden gebundeld in ‘Je hebt iets leuks over je’ en ‘Ik ben vaak heel kort dom’. Ze debuteerde in 2000 als prozaschrijfster met de verhalenbundel ‘Bevoorrecht bewustzijn’. Zes succesvolle romans volgden, waaronder ‘Dorst’. Drie jaar geleden schreef ze het Boekenweekgeschenk ‘Broer’.

Peter van Steen, Neerlandicus, interviewt Esther Gerritsen. Van Steen vestigde zich in 1987 als zelfstandig tekstschrijver in Geldermalsen (www.petervansteen.nl). Sinds enkele jaren organiseert de literatuurliefhebber twee keer per jaar de poëzieavond in Sociëteit De Spreekkamer in Tricht. De beste Nederlandse dichters zijn daar zijn gast, die hij eerst interviewt en daarna uit eigen werk voordragen. In 2016 interviewde hij voor LingeFilm schrijver Jan Siebelink voorafgaand aan de speelfilm ‘Knielen op een bed violen’.

Entree € 12,50 / € 10,- met LingeFilm FanPas

Aanvang interview: 19.30 uur, met aansluitend de film.

Boekhandel Bruna is voorafgaand aan het interview en na afloop van het interview aanwezig voor de verkoop van Esther Gerritsens roman ‘Dorst’. Na afloop van het interview is het mogelijk om het boek te laten signeren.

audiodescriptie via Earcatch

Coco (Elise van ’t Laar) heeft geen flauw idee wat ze met haar leven moet. Totdat haar moeder Elisabeth (Simone Kleinsma) ziek blijkt. Ze grijpt het nieuwe doel in haar leven met beide handen aan en trekt bij haar moeder in. Een zwartkomisch familiedrama over goede bedoelingen, idiote verwachtingen en de onvervulbare hunkering naar lotsverbondenheid.

Voorstellingen

Dorst
za 30 maart